27 Mart 2014 Perşembe

ve... CorelDRAW Graphics Suite X7 yayınlandı.

Sevgili Corelciler, CorelDRAW Graphics Suite X7 'nin yayınlandığı haberini sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum :)

Evet, tam 2 yıl aradan sonra CorelDRAW'ın yeni sürümü yayınlandı. Yine 2 yıl gibi uzun bir geliştirme sürecinin ardından kavuştuğumuz yeni sürümün CorelDRAW kullanıcılarının çalışmalarını kolaylaştıracak bir çok yeni özellik içerdiğini belirtmeliyim. 

CorelDRAW Graphics Suite X7 ile ilgili tüm detayları sonraki yazılarımda sizlerle paylaşmadan önce ilk izlenim, yenilik ve iyileştirmelerden kısaca bahsetmek istiyorum.

CorelDRAW Graphics Suite geliştiricileri her sürümde bir kaç noktaya odaklanıp bu noktalar üzerinde geliştirme yapıyorlar. Örneğin X5 sürümünde odak noktası "renk yönetimi" iken X6'da yazım motoru (text engine) idi. CorelDRAW GS X7'nin odak noktası ise arayüz (workspace) oldu.

CorelDRAW Graphics Suite X7, Microsoft Windows 8 ile tam uyumlu bir paket. Paketi kurduğunuzda arayüzün tamamen değiştiğini, simge, paket ve yazılım içindeki görsellerin daha minimalist bir hale getirilip Windows 8 ile uyumlu olduğunu göreceksiniz. İlk bakışta aşırı beyaz bir arayüz ile karşılaşmak pek de bizim gibi grafik tasarımcılarının beklediği bir görüntü olmamasına karşın ayarlardan arayüzü kısmen de olsa koyulaştırmanız, hatta önceki sürümlerden daha koyu hale getirmeniz mümkün.

Arayüz tamamen değişti demiştim. X7 ile birlikte artık o eski ve sıkıcı olan karşılama ekranından (Welcome Screen) da kurtulmuş olduk. Yeni karşılama ekranını tek bir kelimeyle tanımlamak gerekirse bu kelime "leziz" olmalıdır. Çünkü karşılama ekranı hem görsel olarak çok temiz ve sade hem içerik olarak çok daha doyurucu.

Yeni karşılama ekranından güncellemeler, galeri, eğitim gibi özelliklere erişebileceğiniz gibi yeni arayüzleri de kullanmanız mümkün. Yani artık sayfa düzenlemesi / mizanpaj, çizim, klasik, varsayılan ve lite gibi amaca odaklı arayüzler arasında seçim yapabiliyorsunuz.

Arayüz değişikliğindeki benim en çok beğendiğim ve uzun zamandır beklediğim özellik de artık "tab" lar şeklinde belgelerle çalışabilme imkanına sahip olmamız. Rakip yazılımlarda ve internet tarayıcılarında kullanılan bu özelliğin CorelDRAW'a da gelmesi büyük bir eksikliği de gidermiş oldu.

Yeni araryüzde, arayüz elemanlarını (komut simgeleri) ve panelleri (docker) eklemek ve çıkarmak artık çok kolay. Sadece "+" simgesine basarak arayüz elemanı ve docker ekleyip çıkarabilirsiniz.

İlk izlenim olarak söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. Yenilikleri ve X7 ile ilgili tüm merak ettiklerinizi sonraki yazılarımda paylaşmaya devam edeceğim.

CDGS X7 yayınlandı fakat ülkemizde resmi olarak satışı başlamadı. Bir kaç ay içinde ülkemizde de satın alınabilecek olan paketin tam tarihini de önümüzdeki günlerle paylaşacağım.

Siz de bu arada CDGS X7 deneme sürümünü indirip kurup, ilk izlenimlerinizi bu yazının yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.

48 yorum:

  1. Deneme sürümünü indiriyorum hocam. Ama yorumlar çok sonraya artık. Yoğunum şu ara. İndirip kurmam bile biraz zaman alır.

    YanıtlaSil
  2. Daha deneme sürümünü kurmadım. Ama Yazdıklarınızdan okuduğum şu tab olayı güzel gözüküyor. Umarım arabirimi yabancılamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arayüzü kesinlikle yabancılamazsın. Bildiğin CorelDRAW :) sadece bir miktar daha geliştirildi ve Windows 8 ile uyumlu hale getirildi.

      Sil
  3. :) walla daha kurmadım hocam. ama sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. CorelDraw'ı çok seviyorum ama sanırım yakında inşALLAH Macintosh'a geçicem ve ayrılık vakti gelicek :(

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler Kürşad...,
    Koray BAKIR, Mac'e geçmek değil de Mac 'i eklemek olarak düşünmeyi tercih ederim, böylelikle ayrılık durumları da yaşanmaz...

    YanıtlaSil
  6. CorelDRAW X7 de bazı görüşlerimi paylaşim
    yüksek miktarda ram kullanmama rağmen X6 ya oranla bazı kısımlar hantal ve yavaş
    1- new page yeni sayfa açmak biraz bekletiyor
    2- Window>tile horizontally çoklu pencere yavaş
    3- Fountain de yavaş sebebi nesneyi anlık değiştirmesinden dolayı sanırım
    muhtemelen ilerdeki güncelleme ile sorunlar düzelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      1. Yeni sayfa açma hızı X6 ile aynı
      2. Tile Horizontally ve Vertically biraz yavaş.
      3. Fountain Fill X6 ile aynı.

      Denemelerimin sonucu bu şekilde. Sizdeki yavaşlama ne düzeyde?

      Sil
    2. Merhaba Hocam,
      -Sayfa hızı açılma hızı 2 sn kadar yavaş.
      -Fountain fiil kısmını.. tüm çalışmayı yeni sayfaya taşıdım ve tekrar kaydettim. bu şekilde problem kalktı.

      Sil
    3. Sayfa açılma hızı konusuna takıldım şimdi. Aynı sistemde X6 ve X7 yüklü ve ikisinde de denemeler yapıyorum. Yeni sayfa açılma hızı ikisinde de aynı. Yani bir gecikme oluyorsa bile mikro saniyelerle ölçülecek bir durum değil. 1 saniye değil, 2 saniye hiç değil.

      Varsayılan ayarlarınızda sorun olabilir diye düşünüyorum.

      Sil
  7. Tam olarak kullanmaya başlamadığımdan yavaşla için birşey diyemiyorum. Ama daha en baştan canımı sıkan takılma ve kilitlenmeler yaşadım. 1 defa dökümanı kaydetmiyeceğim Kaydetme dedi. sallamadı. İllah kaydedeceğim diye diretti.

    2 defa ekran sapıttı. WorkSpace'i oluştururken bazı tool'ların görüntüsü sabit kaldı durdu. Hayır kullanılmıyor da. öyle duruyor altında başka ikonlar gözüküyor ve onlar kullanılıyor. Ekran kartı sürücüleri ile ilgili olabilir ama driver güncel sayılır.

    2 defa hiç kapanmadı. Kapan diyorum öyle duruyor. Görev Yöneticisi ile kapandı.

    1 uzun süreli donmalar yaşattı. nesneler arası tıklayarak geçişler 1dk yı filan buldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvah :)

      Bende de colorstyle sorunları oluyor ama bu bahsettiklerini hiç yaşamadım. Neden sorun yaşamıyorum diye düşündüğümde belgeler geliyor aklıma.

      Kont, şu kilitlenmeler yaşadığında açık olan belgelerden bir kaçını gönderir misin?

      Sil
    2. Bu arada işletim sistemin nedir? 32 / 64 bit?

      Sil
  8. 0 sayfalar hocam. x7'yi deniyordum. Yani boş sayfa açtım. Onalrda yaptı.
    İşletim sistemim win7 x64
    x7 üzerinde Herhangi bir doğru düzgün çalışmaya başlamış değilim. Çalışan çalışmayan macrolara bakıyorum. (Bazı işe yaramaz çalışmayan macrolar var. Ama dert değiller.) WorkSpace'i x6 ma benzetmeye çalışıyorum. İşte bu sıralarda en az 3 defa çöktü.

    Bu söylediğim çökmeler referans kabul edilmez. içlerinden sorunlu macrolar vardı. birazda ince ayrıntılarını yapıyordum (workspace de gözükecek iconlarını kendi arabiriminde çiziyordum)

    Adam gibi x7'ye geçersem bu çökmeler referans kabul edebiliriz.
    Not: AiClipboard macrosu çalışmıyor :) herhalde yazar yakında günceller.
    Sizden yeniliklerle ilgili makalelerinizi bekliyoruz

    YanıtlaSil
  9. Not: dz_cropMaker x6 x64 de olduğu gibi yine çalışmıyor :( olmayacağını bilmemem rağmen çalışır diye umutlanmıştım ..... Şu an ağlıyorum....

    YanıtlaSil
  10. Guide line'a çift tıklayınca bir docker açılıyor. Bazı şeyleri güzeal ama docker olarak kalıyor. o kötü. elle kapatılmalı. bar'ı kalabalıklaştırıyor. Ben zırt pırt GuideLine'a tıklar ayarlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guideline sık kullanıyorsan yeni docker çok işine yarayacak.

      Sil
    2. Hakikaten çok kullanışlı hocam da Dockerda yer kaplamasın istiyorum. (çok fazla docker kullanıyorum) çift tıklayınca çalışsa daha çok severdim.

      Ama docker kullanım alışkanlığımı değiştirebilirim. Bu yeni şekil daha rahat. Çok daha hızlı docker açıp kapanabiliyor. Çok sevdim.

      Sil
  11. indiriyorum deneyelim bakalım bebekimi nasılmış :)

    YanıtlaSil
  12. x6 da alt+Tab ile arka plandaki diğer uygulamaya geçip sonra yine alt+tab ile geri geldiğinizde yazıya devam edebiliyordunuz. x7 de o yok :( kötü olmuş.

    Diyelim size verilen bir yazıyı yazmanız lazım. X6 da Yazınızı yazıyorsunuz. alt+tab ile gelen resme bakıp sonra yazıya döndüğünüzde sıkıntısız devam ediyordunuz. x7 de o olmuyor. baya sıkıntı olabilir. 2 satır yazı yazacağız iş uzuyor

    YanıtlaSil
  13. Dosyayı Sürükle bırak ile açma işi çok azda olsa kötü olmuş. x6 da workspace'e bıraksak da oluyordu. şimdi illa workspace ile normal çalışma sayfasının arasındaki alana mahkumuz.

    Not: Bunlar aynı zamanda X7 sp1 için geri bildirim. karşılaştıkça o yüzden yazıyorum.

    YanıtlaSil
  14. corel x7 lisanslı satın aldım ama xp kullanıyorum 1150 tl ödeme yaptım ne yapmam gerekiyor xp de çalıştırmam için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CorelDRAW Graphics Suite X7 için minimum sistem gereksinimlerini aşağıda belirtiyorum. Maalesef X7 sadece Windows 7 ve sonrasını destekliyor. Tabi tüm güncelleştiremeleri yapılmış şekilde.

      Mümkünse işletim sisteminizi değiştirmenizi tavsiye ederim. XP her ne kadar Windows'un gelmiş geçmiş en iyi sürümü sayılsa da 13 yıllık bir ürün ve teknoloji olarak günümüzün yazılım gereksinimlerine cevap veremiyor. Her ne kadar 64 bit sürümü olsa da Win7 ve Win 8 kadar etkili ve stabil değil. CorelDRAW X7'nin gücünü kullanabilmek için de mutlaka 64 bit bir işletim sistemi ve bolca sistem belleğine ihtiyacınız var.

      Microsoft Windows 8/8.1 (32-bit or 64-bit editions), Windows 7 (32-bit or 64-bit editions), all with latest service packs installed
      Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64
      2 GB RAM
      1 GB hard disk space (for installation without content)
      Mouse, tablet or multi-touch screen
      1280 x 768 screen resolution
      DVD drive (required for box installation)
      Microsoft Internet Explorer 8 or higher
      Internet connection required for Membership and Subscription services, installing updates and access to some features, including the Content Exchange, QR code tools and ConceptShare

      Sil
  15. Ben Corel Forumuna açtığım bir başlığa Beğendiğimiz beğenmediğimiz x7 özelliklerini toplamaya başladım
    http://coreldraw.com/forums/p/44610/212931.aspx#212931

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı zamanda burada da devam edelim bence...; Arkadaşlar CorelDRAW X7 deneyim ve izlenimlerini yazmaya devam ediyoruz... Deneyimleyen herkesin yorumlarını bekliyoruz... Daha sonra hepsini derleyip tekrar inceleyelim...

      Sil
    2. Serhat, kesinlikle katılıyorum. Tüm geribildirimleri derleyip bir liste oluşturursak çok daha verimli bir şekilde raporlama yapabilirim. O yüzden tüm deneyimlerinizi bekliyoruz sevgili Corelciler.

      Sil
  16. Serhat'ın dediği gibi buradan da devam etmeliyiz. Corel foruma üye olmak birkaç dakika ama üye olmayan göremiyor. sayfa hiç yokmuş gibi duruyor..... Tüm herkesin corel.com üyesi olmasını bekleyemeyiz.

    YanıtlaSil
  17. Font Playground çok hoşuma gitti doğrusu.
    http://i.hizliresim.com/KgN3NL.jpg
    x6 da sadece premium üyelerin kullanabildiği bu özelliği merak ediyordum doğrusu. Beklediğim gibi çok hoşuma gitti.
    x6.4 ile oluşan font gruplama hatası x7 de düzelmiş. daha güzel ve kullanışlı gözüküyor. Umarım hocamızın haber verdiği beklediğimiz hotfix çabuk çıkar. bu eziyetten kurtuluruz.. Gerçi x7 ye geçtim gibi. çok üzülmem :)

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Resme link veremedim bir türlü
    [![image](http://i.hizliresim.com/KZrGNA.jpg)](http://hizliresim.com/KZrGNA)

    YanıtlaSil
  20. QR Code deactive.
    Kayıtlı kullanıcı olarak girmemi istiyor ama kayıtlı kullanıcı olmama rağmen çalışmıyor.
    http://i.hizliresim.com/xRaWVj.jpg

    YanıtlaSil
  21. :( resim linki tıklanmıyordu değil mi

    YanıtlaSil
  22. Birkaç gündür sürekli kullanıyorum. Çökme sorunları ile fazla karşılaşmadım. Ama Bazen 1-2 dk lık donmalar oluyor. x6 nın ilk haline nazaran (sp1 siz hali) çok stabil sayılır. Ama yinede biraz fazla kaynak tüketiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla kaynak tüketiyor derken? X6 64 bit sürüm ile aynı mı yoksa daha mı fazla?

      Sil
  23. daha fazla hocam. Aynı dosyayı açıyorum x6 da diyelim x miktarda ram tüketiyorken x7 x+%5-10 daha fazla ram tüketiyor.

    x6 açıkken photoshop açmaktan nefret ederdim. x7 açıkken iyice nefret ettim. Birbirlerinden nefret ediyorlar :) Photoshop'da çok ram tüketir. ikisi açıkken iyice dar boğaz yaşıyorum.

    CPU tüketimi aynı gözüküyor ama kullanınca sanki x6 daha akıcı gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar Bİr sorum olacak
    x6 daki gibi bir objeyi komple transparan uygulamasını x7 de nasıl yapacağız değişiklik olmuş yardımcı olur musunuz
    tteşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesneyi seçin, tranparency aracını seçin, property bardan sol üstten ikinci simgeye tıklayın.

      Sil
    2. doğru ama bu şekilde geçiş gibi oluyor , x6 da komple oluyordu opecityi düşürmek istiyorum ama
      yardımlarınız için teşekkürler

      Sil
    3. Aslında değişen bir kaç şey var o da aracın arayüzdeki konumu. Bunun dışında tüm sistem aynı.

      Sil
  25. Aslında bu konu ikinci sayfaya kaydığından bu yazdığım gözden kaçabilir ama aynı zamanda corel forumunada yazıyorum.....

    Bu aralar ilk açılışta bazen kilitlenmelerle karşılaşmaya başladım. Sistemi açıyorum, Corel'i simgesine basarak çalıştırıyorum corel x7 açılış ekranında uzun süre beklemeye başlıyor. Beklemekten sıkılınca görev yöneticisi ile kapatıyorum. Açılış ekranı kapanıyor ama Corel arkada çalışmaya devam ediyor. Görev yöneticim (ProcessExplorer kullanıyorum) hiç bir şekilde Corel'i kapatamıyor.

    Taki restart yapıncaya kadar. birkaç defa karşılaşınca yazma ihtiyacı duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Forumda da cevapladım, sana özel bir sorun gibi duruyor. Workspace'yi sıfırlamayı dene.

      Sil
  26. Buraya eksik gördüklerimi yazıyorum ki sonraki versiyonlarda düzeltilebilsin.

    x7 nin jpg export özelliğinde sevmediğim bir yön.

    Bir çalışmayı jpg olarak export etmek istiyoruz. Var olan şablonlarımızdan biri ile boyutunu küçülttük diyelim. x7de Export'un ön izlemesinde çalışma gözükmüyor. Sağ altta bir ucu gözüküyor sadece. Üst bardan %100, 1:1, yada ekrana sığdır'ı seçersek tam gözüküyor.

    ama x6 da böyle değildi. Otomatikman ekrana sığdırıyordu.

    http://hizliresim.com/oQAkQR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durum bunda da geçerli, workspace'yi sıfırla.

      Sil
  27. Yok walla. Attığım taş ürküttüğüm kurbağalara deysin. workspace'imi kendime göre baya değiştirdim. Yeniden onları baştan yapmak yemiyor doğrusu. Gerçi yedeği var ama. riske girermiyim bilmiyorum :)

    YanıtlaSil