15 Ekim 2012 Pazartesi

CorelDRAW'da Print Merge ile numaratör oluşturmak - 1

Bu dersimiz de  "Print Merge" özelliğine değinmek istiyorum. Diyelim ki bir bilet veya davetiye tasarladık ve bunlara numara vermemiz gerek. Ofset baskıda olsa maşalı adıyla bilinen tipo sistemli baskı makinesinde numaratör basılır. Fakat" işimiz acele, nasıl bir çözüm bulabiliriz?" derseniz bu durumda Print Merge dediğimiz ve CorelDRAW'ın çok eski sürümlerinden beri var olan sistem devreye giriyor. Gerçekten pratik ve çok hızlı bir sistem  denedikçe sizde alışacaksınız.

File menüsü altındaki Print Merge ibaresini tıkladıktan sonra açılan pencereden Create / Load Mege Fields seçeneği ile yeni kayıt oluşturmamız gerekecek.

Create new text komutuyla yeni profilimizi oluşturalım. Text Field bölümüne çalışmakta olduğumuz projenin ismini yazabilirsiniz. Ben Davetiye / CorelTURK ismini kullandım ardından sağ taraftaki Add butonu ile profili oluşturdum.

Mevcut profil seçili iken gördüğünüz üzere Rename ve Delete ibareleri aktif oldu. Rename seçeneği ile profilimizin ismini değiştirebilir, Delete seçeneği ile tamamen silebiliriz. Mevcut profil seçili iken yönergeleri izleyip ileri tıklıyorum.

Bu aşamada işe New komutuyla istediğim kadar SAYAÇ oluşturabilirim. Oluşturacağınız sayaç kadar numaratör basılacaktır  Örnek olduğu için fazla abartmıyorum sadece 4 sayaç ekledim aşağıdaki resimde gözüktüğü gibi böylelikle 4 adet numaratör oluşturmuş olduk.



Sayaçlarımızı oluşturduktan sonra ileri seçeneğine ardından son seçeneğine tıklayarak profilimizi sonlandıralım.
Şimdi ise Print Merge Menüsünü Kullandığımız üst menüye yerleştirmek için  Options / Customization / Command Bars / ardından print merge simgesine tıklayalım.


Insert komutuyla mevcut profilimizi çalışmamıza yansıtalım burada isterseniz punto yazı tipi vs. gibi değişiklikler yapabilirsiniz. Her şey bittikten sonra en önemli kısma geldik çalışmamızı yazdırmak için  print kısmını değil de  File / Print Merge / Perform Merge  komutunu seçiyoruz. Print Preview'dan  çalışmamızın 4 sayfa olduğunu ve her sayfada ayrı numara olduğunu kontrol edebilirsiniz her sayfada aynı yere otomatik numara basıyor yazıcı 01 , 02 , 03 vs... gibi devam ediyor.
Çalışmamızın Print Preview kısmı yukarıda .gif olarak sunulmuştur  Tabi ki de Print Merge sistemi bu kadarla bitmiyor başka bir dersimizde aynı sayfadaki 4, 5 vs. biletlere farklı numaraları vermeyi göstereceğim.

5 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş Çağlar, ellerine sağlık... Devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Bu özelliği kullanınca sayfaların çoğaltılması epey vakit alıyor.
    Örneğin 1 den 1000 e kadar detaylı bir fatura grafiği güncel bir intel i7 işlemcili pc de 2 dk dan fazla sürüyor, fakat görev yöneticisinden baktığımda 8 çekirdeğin 4 ü yatıyor diğer çalışan 4 ü ise %100 yük altına bile girmiyor.
    Yani program pc nin gücünü kullanamıyor. Bu konuyla alakalı bir güncelleme çıktımı duydunuz mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili detaylı bir e-postayı corelturk@gmail.com adresine gönderebilir misiniz?

      Sil
  3. çalışmayı yaptıktan sonra, kaydettim ve kapattım. tekrar açtıgımda, verdiğim seri numaralarının sadece isimleri oldugunu, sayaç olarak aktif olmadıklarınıgordum, nedendir acaba ?

    YanıtlaSil