6 Nisan 2010 Salı

Süper PowerClip

PowerClip: vektör tabanlı yazılımlarda kullanılan "maskeleme" tekniğinin CorelDRAW'daki adı. PowerClip'i belki her gün birden çok kez kullanıyorsunuz. Özellikle "AutoCenter" özelliği genelde bir sorunmuş gibi algılanıyor ve bu konuyla ilgili sürekli e-postalar alıyorum.

PowerClip'i CorelDRAW'da şuş ekilde kullanabilirsiniz: Maskelenecek olan nesneyi ya da nesnelerin tamamını seçtikten sonra Effects>PowerClip>Place Inside Container komutunu seçin. Büyük bir ok işareti çıkacak. Bu ok işareti ile taşıyıcı (maske - container) olacak vektör nesneyi seçin. Maskelenecek nesne seçilen nesnenin içine girmiş olacaktır. Buradaki videolardan PowerClip'in iki farklı yöntemle kullanımını izleyebilirsiniz.

CorelDRAW'daki PowerClip özelliği pratik kullanımı ve kesinliği ile diğer yazılımlardan ayrılmaktadır. Şimdi size PowerClip kullanımını bir adım öteye taşıyan bir makrodan bahsetmek istiyorum.
Brian Davies Powerclip. Bu makro CorelDRAW'ın PowerClip özelliğini bir adım öteye taşıyor. Brian Davies PowerClip ile "Auto Center" (otomaik ortalama, nesneyi taşıyıcıya ortalama) özelliğini anında kapatıp açabiliyorsunuz. Önce nesneyi sonra da taşıyıcıyı seçip PowerClip düğmesine tıkladığınızda nesne taşıyıcının içine girmiş yani powerclip işlemi gerçekleşmiş oluyor. Ayrıca "Match rotation" özelliği sayesinde döndürülmüş taşıyıcı içine nesneyi PowerClip yaptığınızda nesne de aynı açıda döndürülüyor.
Ücretsiz makroyu buradan indirebilir, isterseniz sayfasını da buradan ziyaret edebilirsiniz.

4 yorum:

  1. Yine harika bir macro. Haberdar ettiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Evet, Brian Davies gerçekten de ihtiyaç duyulan makroları yazıyor. Bana da bunlrı sizlere sumak kalıyor ;)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel, ben x5'de bu sorunu bir şekilde çözerler diye düşünmüştüm ama, yinede menülere girip katmanları ayrı ayrı seçip "powerclip" yapmaya üşeniyor, hele birde birden fazla resim bu şekilde olacaksa :/

    bu makro ilaç gibi olmuş gerçekten de.

    YanıtlaSil
  4. Power Clip auto-center özelliğini options> workspace>edit> menüsünde Auto-center new PowerClip contents seçeneğini kaldırarak kapatabilirsiniz şeklinde bir eklemede ben yapayım.
    Bu basit bir problem fakat asıl sorun powerclip içinde işlem yaparken to back veya front komutlarının kısayollarla kullanılamaması. Menüden çalışıyor ama ctrl-pgup veya ctrl-pgdown ile yapamıyorsunuz

    YanıtlaSil