7 Şubat 2015 Cumartesi

CorelDRAW'da bağlantı kaldırmak (altı çizgili mavi renkli yazıları düzeltmek)

CorelDRAW’da metinlerle (text) çalışırken bazı sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bu sorunlardan bazıları yazılım hatası (bug) olmakla birlikte çözümü için de Corel yazılım ekibine bildirdiğimizde düzeltmesini bir sonraki güncelleme ya da sürümde alabiliyoruz. Örneğin “apostrof işareti” ile ilgili bir sorunun çözümünü sizlerle paylaşmıştım.

Fakat bazı sorunlar daha garip olabilir. Bu gariplikler yazdığınız metnin değişmesi olabilir. CorelDRAW kafasına göre (!) yazdığınız metinde küçük değişiklikler yapabilir. Yaşadığınız bu sorunlar aslında birer sorun değil, kullanımda size kolaylık sağlayan otomatik düzeltme (Quick Correct) özellikleridir ve bu özellikleri nasıl çalıştığını bilmeden, bu özelliklerin nereden açılıp kapatılacağını bilmeden metinlerle çalışmak imkânsız olabilir. 

Son zamanlarda en sık yaşanan sorunlardan biri de “Otomatik Bağlantı” (Automatically Hyperlink) olarak karşımıza çıkıyor. Sorun şöyle oluşuyor, CorelDRAW’da www ile başlayan bir web sitesi adresi ya da bir e-posta adresi yazıp boşluk tuşuna ya da enter tuşuna bastığınızda (ki doğal olarak yazı yazarken basarsınız) metnin rengi mavi olur ve altında bir çizgi oluşur. Bu klasik web bağlantısı ya da e-posta adresi yazım şeklidir. Aynı durum Word’de de söz konusudur.

Aslına bakarsanız kullanacaksanız, bu durum gerçekten bir kolaylık sağlıyor. Belgenizi bu şekilde PDF olarak dışarı aktardığınızda web bağlantılarının gerçek birer web bağlantısı (tıklanabilir) ve e-posta adreslerinin de aynı durumda olduğunu görürsünüz.

Evet, CorelDRAW sizin için bu metinlere birer bağlantı bilgisi ekler. Fakat bu durum bir çoğumuz için oldukça can sıkıcı olabilir. Bu bağlantıları ve dolayısıyla bir türlü rengini değiştiremediğimiz altı çizgili metinleri düzeltmek için ise internet bağlantılarını kaldırmamız yeterlidir.

Internet bağlantılarını yazımızdan nasıl kaldırırız?

Bunun için öncelikle Internet Toolbar (Internet araç çubuğu) ya da Internet Docker’a (Internet paneli) ulaşmamız gerekli. Burada çözümü Internet Toolbar üzerinden anlatacağım, aynı şekilde Internet Docker üzerinden de yapabilirsiniz. 

Öncelikle Tools menüsünden Toolbars menüsünü açalım ve buradan Internet komutuna tıklayarak Internet Toolbar’ı açalım. Internet Toolbar bir çubuk şeklinde açılır ve buradaki ekran görüntülerinde de göreceğiniz gibi bu çubuğu sağından ya da solundan daraltıp daha derli toplu bir hale getirebilirsiniz.

Internet Toolbar’ımızı açtıktan sonra düzeltmek istediğimiz ya da daha doğru tabirle bağlantısını kaldırmak istediğimiz metni seçelim.

Metni seçtiğimizde metindeki bağlantının “Link” bölümünde yazdığını göreceksiniz. 


Bu bağlantıyı silin ve enter tuşlayın.

Bağlantı adresi yerine “Link” yazdığını ve metnin de düzeldiğini göreceksiniz.



İşte bu harika fakat yazı yazarken otomatik bağlantı olmaması için neler yapmalıyız? Bunun için de ayarlardan bu özelliği kapatmalıyız.


Otomatik Bağlantı (Automatically Hyperlink) özelliğini kapatmak.
  
Tools menüsünden Options komutu ile Options penceresini açalım. Burada sol tarafta Text bölümünü genişletip Quick Correct’i seçiyoruz. Sağ taraftaki “Automatically Hyperlink” işaretini kaldırıp “OK” düğmesine tıklıyoruz.  

Hepsi bu… Bundan sonra CorelDRAW yazılarınızda otomatik bağlantı yapmayacak, sizin de sinir katsayınızı artırmayıp birlikte huzurlu bir şekilde çalışmaya devam edeceksiniz. J

23 yorum:

  1. Teşekkürler hocam. Ellerinize sağlık.
    Yazınızı okuyan arkadaşlara, ufak bir yardımcı bilgi vermek istedim. Bir metindeki (Örneğin Word belgesi yada web sayfasından) hali hazırda linkli bir yazıyı kopyaladığımızda (web veya mail) Automatically hyperlink kapalı olsa bile copy/paste ile corel'e link olarak aktarılıyor. Yazıyı önce bir text belgesine alıp, buradan copy ile corel'e aktarısak sorun olmuyor. Böylece İnternet Toolbar'ıyla uğraşmaya gerek kalmıyor.
    Benim Görev Çubuğumda herzaman sabit olarak notepad'in kısa yolu vardır. çok yardımcı olur.

    YanıtlaSil
  2. Bazen benim de kullandığım bir yöntemdir, teşekkürler. Fakat notepad'e aslında gerek yok :) Şöyle de yapabilirsiniz. Text'i Copy yaptıktan sonra CorelDRAW içinden Edit>Paste Special'e tıklayın ve açılan pencereden "Text" iseçin. Salt metin olarak sayfanın ortasına bir metin kutusu içine gelecektir. Sonra buradan alıp kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler hocam. Bir yöntem daha öğrendim.

    YanıtlaSil
  4. adres veya mail yazma sonrasında boşluk bırakıldığında Bağlantı veriliyor. bağlantı verilir verilmez. Bir kez geri alma (ctrl+z) işlemi uygularsanız bağlantı kalkar. Tesadüfen keşfetmiştim. :)

    YanıtlaSil
  5. ▲Faydalı bilgiler... Teşekkürler...

    Ayrı ama ilişkili bir konu olarak; Yazı bölme ve tekrar birleştirme konusunda ise hala şu yöntem geçerliliğini koruyor.

    http://corelturk.blogspot.com.tr/2011/05/text-break-apart-ve-combine.html

    Yukarıdaki yorumlarda @- 'nin söz ettiği geri alma işlemi bana bu konuyu da hatırlattı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel bir CorelDRAW davranışı diyebiliriz o zaman.

      Sil
  6. kolay gelsin corel 17,3 programım var daha öncedende mesaj yollamıştım corel 7 de mail ve web sitesi nin pdf word e postadan aldığım kopyala yapıştır sorunum var bunları kopyala yapıştır yaptığımlanne alt çizgisini iptal edebiliyorum nede rengini değiştirebiliyorum corel destektende hiçbir sonuç alamadım siz onlara yönlendirdiniz onlarda size ama benim işim bir türlü çözülmedi kopyala yapıştır sorunu corel 5de yoktu. bir çare

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Text'i seçip Internet araç çubuğundan link'i silemiyor musunuz?

      Sil
  7. Merhabalar. Corel drawdan çizimi drekt moshiye aktaran bir kısayolum vardı . Coreli tekrar yuklerken sildim. Nasıl geri getirebiliriz.acil yardım edin lutfen

    YanıtlaSil
  8. corel çok sık yakalanıyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  9. bitmaps yazıları neden tekse dönüştüremiyor bu corell

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitmap yazıları text'e dönüştürmek için OCR yazılımlarından faydalanabilirsiniz.

      Sil
  10. corel çok sık yakalanıyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  11. Salamlar her kese. Ben dün CorelDraw X8 yükledim, ama her defasında coreli açmak istediyimde Corelde oturum açma panosu geliyor. Eskiden Corel x6 kullanıyordum ve orda oturumum ve parolam vardı, ancak şimdi de aynı işlemi Corel X8 de yapmağa çalışıyorum bu sefer oturum açılmıyor. Parola ve ya şifre hatası var diyor. Bu sefer girdim corelin sitesinden şifremi defalarca yeniledim yine olmadı, yetmedi yeni kullanıcı adı ve yeni parola ile yeniden kayıt olmak istedim bu defada bu kullanıcı kayıtlıdır diyo. Yahu her şeyi bi kenara bırakdım bir kere kullanıcı adıyla giriş yapmağa çalışdıysan ve giriş yapamadıysan o zaman kesin Coreli kaldırıb yeniden kurman lazım ve sonra katiyyen parola ve şifre girmemelisin, çünkü corel loginini ve şifreni her kabul etmediğinde proqramı tamamen kaldırıb yeniden kurman kerekiyor. Ben Corel X8 e girdiyimde bu kullanıcı isteğinin gelmesini istemiyorum. Lütfen bu konuda bana yardımcı olun. Şimdiden her kes teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. sorunu destek.eti.com.tr adresinde bir bildirim açarak oraya iletebilirseniz çözüm için yardımcı olacaklardır.

      Sil
  13. Abi bu kalkmıyor bütün işlemleri yaptın ama kendi kendini yeniden işaretliyor

    YanıtlaSil
  14. merhaba bir sorunum var daha önce çözüyordum unuttum bir kare çiziyorum çizimi çizgiden seçebiliyorum fakat merkezindende seçim yapıyor bunu nasıl merkezden seçmesini iptal edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzun cevabınız bu yazımızda bulabilirsiniz. http://corelturk.blogspot.com/2011/06/treat-as-filled.html

      Sil