1 Temmuz 2014 Salı

CorelDRAW X7 yenilikler: Workspace - 3

CorelDRAW X7'nin ana yenilik temasının kullanıcı arayüzü (Workspace) olduğunu artık hepimiz öğrendik. Workspace ile ilgili 1. ve 2. yazımdan sonra daha detaylı özelliklerle devam ediyorum. Bu yazımda kullanıcı arayüzü için renk seçeneklerinden bahsedeceğim.

CorelDRAW'ın X7 sürümünde kullanıcı arayüzü tamamen Windows 8 ile uyumlu olacak şekilde yeniden düzenlendi. Windows 8 kullanıyorsanız arayüzünün ve yazılımların genelinin çok sade ve parlak olduğunu fark etmişsinizdir. CorelDRAW Graphics Suite X7'yi bilgisayarınıza kurduktan sonra ilk çalıştırdığınızda sizi bir şey rahatsız ediyorsa o da Windows 8 sadeliği ve parlaklığında olan neredeyse beyaza yakın bir arayüz olmalı. Bir çoğumuz aynı fikirdeyiz diye düşünüyorum. Açıkçası ben X7 arayüzünün daha koyu olacağını beklerken tam tersine daha parlak bir arayüzle gelmesine oldukça şaşırdım. Benim hayalimdeki X7 aşağıdaki görseldeki gibiydi... (tam boy görmek için üzerine tıklayın)



Her ne kadar bu kadar koyu bir arayüz kullanamayacak olsak da yine de küçük ayarlarla biraz daha koyulaştırıp en azından gereksiz parlaklıklardan kurtulabiliriz. Bunun için Tools menüsünden Customization komutuyla açılan pencerede Appearance bölümünde Contrast başlıklı bir bölüm ve karşısında da bir liste bulunuyor.

Bu listeden High seçimini gerçekleştirirsek arayüzün en koyu şeklini elde etmiş oluyoruz. Diğer seçenekleri de deneyebilirsiniz. Seçimi gerçekleştirdiğiniz anda tüm arayüzün parlaklığının anında değişmesi seçim yapmamızı da kolaylaştırıyor.

Ben "High Contrast" olarak arayüzümü ayarladım ve bu şekilde kullanıyorum. Aşağıdaki görselde en açık ve en koyu renklerin karşılaştırmasını görebilirsiniz.

İkinci olarak CorelDRAW GS X7.1 güncellemesiyle gelen bir yenilik (ki tüm kullanıcılar için geldi) olan Window Border'ın rengini değiştirebilme özelliği... Bu özellik sayesinde CorelDRAW ve CorelPHOTOPAINT'teki tüm pencerelerin başlık rengini ve buna bağlı olarak çerçeve rengini de değiştirebilirsiniz.

Window Border rengini değiştirmek için yine Tools menüsünden Customization komutunu seçin. Aynı pencerede Appearance bölümünde, Window Border başlığını göreceksiniz. Hemen karşısında ise bir renk kutusu bulunuyor. Bu renk kutusuna tıkladığımızda hiç de yabancı olmadığımız, CorelDRAW'ın renk seçici penceresinin açıldığını göreceksiniz. Buradan rengi dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Ben arayüzle uyumlu olması açısından koyu gri bir renk (R122,G122,B122) seçtim. Siz dilediğiniz rengi seçebilirsiniz.

Evet, X7'de arayüz renklerini bu şekilde ayarlayabiliyoruz. Bu durumda her ne kadar yine istediğim gibi olmasa da önceki sürümlerden daha koyu bir arayüze sahip olabilmemiz yine de iyi. Siz nasıl bir arayüz tercih ederdiniz?

3 yorum:

  1. merhaba bilgiler için teşekkür ederim bu arada x7 de hangi renk profilini kullanıyorsunuz. bendeki renk paleti ile sizin yayınladığınız görseldeki renkler tamamen farklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk görseldeki CMYK paletten bahsediyorsanız sizi yanıltmasın, o görsel önce PNG oldu, sonra CorelDRAW'a alındı ve JPEG export edildi. Yani epey işlem gördü :)

      Ben uzun zamandır Fogra 27 'yi kullanıyorum tabi tabaka baskılar ve avrupa skala mürekkepler ile çalışan matbaalarda yaptığım baskılar için.

      Web baskıları için ise Fogra 39 kullanıyorum.

      Sil
  2. Teşekkürler hocam, verdiğiniz bilgilerle corel'im daha bir kişiye özel oldu.

    YanıtlaSil