21 Ekim 2011 Cuma

CorelDRAW X5'te X4 renk ayarlarını kullanın.

CorelDRAW X5 ile birlikte tamamı sıfırdan yazılmış olan yeni renk yönetim sistemine kavuştuk. Tam profesyonel ve sektör genel-geçeri olan bu yeni renk yönetim sistemine kavuştuk kavuşmasına da pek de alışamadık.

Yeni renk yönetim sistemi daha fazla kullanıcı bilgisi gerektirdiği için bir çok coreldraw kullanıcısı renklerle sorunlar yaşadı. Sorunları çözmek için her nekadar buradan yardımcı olmaya çalıştıysam da konu çok geniş kapsamlı olduğundan burada fazla değinemedim.

CorelDRAW X5'te renk yönetimi nedeniyle sorunlar yaşayanlar için eskiye dönüş yapmak mümkün. Bunun için renk yönetimi sisteminden küçük bir ayar yapmanız yeterli.
Tools>Color Managament>Default Settings menüsü ile açacağınız Default Color Managament Settings penceresinden Preset liste kutusuna tıklayarak en alttaki Simulate CorelDRAW Graphic Suite X4 seçeneğini işaretleyin OK düğmesine tıklayın. Bu işlemden sonra renk yönetim sisteminiz CorelDRAW X4 gibi çalışacaktır.

CorelTÜRK Blogta yayınlanan Renk Yönetimi ile ilgili tüm yazılara buradan erişebilirsiniz.
Hala CorelDRAW X4 kullanıyor ve renk sorunları yaşıyorsanız CorelDRAW renk sorunu ve renk yönetimi konusunu inceleyebilirsiniz.

17 yorum:

  1. Bu çok güzel oldu, teşekkür ediyorum, Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık...

    Ama kullanıcılara x4'ün değil yeni x5'in renk yönetimine alışmalarını tavsiye edeceğim. Çıktıya daha yakın bir renk scalası var.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yöntem, Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  4. KontDRACULA, çok haklısın... X5 renk yönetim sistemini öğrenmek ve çalışma alanlarınızı bu sistemin üzerine kurmak çok doğru bir yaklaşım olacaktır. CorelDRAW X5 teki renk yönetim sistemi Adobe, Esko ve diğer sektör devleri tarafından kullanılan sistemin aynısıdır.

    Fakat yine de renk yönetim sistemi ile ilgisi pek fazla olmayan ve ısrarcı CorelDRAW kullanıcıları için en azından bir geçiş aşaması olabilir bu şekilde kullanmak.

    YanıtlaSil
  5. Kürşad abi, kullandığım programda öyle bir özellik bulamadım.

    YanıtlaSil
  6. Güncel servis paketlerini yüklemediyseniz bu özellik karşınıza çıkmayabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güncel servis paketlerini nereden yükleyebilrim

      Sil
    2. güncel servis paketlerini nereden yüklerim

      Sil
    3. Üstteki menüde "Yamalar" adlı bağlantıya tıklayın, tüm güncelleştirmeleri göreceksiniz.

      Sil
  7. Kürşad abi, hangi güncelemeyi yaparsam, bu özellik oluşur, bütün güncelemeleri yaptığımı biliyorum. Versiyon No. : 15.2.0695'dir. Teşekkür ediyorum, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  8. Sürüm numaranızdan da anlaşılıyor ki tüm güncelleştirmeleri yüklemişsiniz.

    Acaba farklı bir yere mi bakıyorsunuz? Yazıdaki ekran görüntülerine bakarak tekrar ulaşmaya çalışın.

    YanıtlaSil
  9. merhaba pdf bi dosyayı corelde açtığımda resim pixellere ayrılıyor bunu nasıl engelleyebilirim acil yardımcı olursanız cok sevinirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce PDF'in orijinaline bakmak gerek. Dosyayı gönderebilirseniz yardımcı olabilirim. corelturk@gmail.com

      Sil
  10. Ben X5 de dediğiniz gibi presets yazan yere tıkladığımda en altta Simulate Color Management Off Yazıyor X4 yazısı yok yani. Çok sorun yaşıyorum işlerimde lütfen bir yardım edin bu konuya. Şimdiden ilginenenlere çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre, servis paketleri yüklememiş olabilirsin. Sayfamızdaki üst menüde Yamalar kısmına tıklarsan tüm detayları orada bulabilirsin.

      Sil
  11. Hortlatmış gibi olacağım ama peki bunun tam tersi mümkün mü X5 ve sonrası için spektrometre ile yaptığım yazıcı profilini X4 e yüklemek mümkün mü?
    Bir de sık girmediğimden buna yanıt verirseniz nasıl haberim olur? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. X5'te renk yönetim sistemi tamamen değiştiği için mümkün olmayabilir.

      Sil