18 Ocak 2011 Salı

Corel dosyası açılmıyorsa, CDRfind'ı deneyin.

CorelDRAW X5 sürümünde nadir de olsa kaydedilen CDR belgeleri bazen tekrar açılamıyor. Sorunu hiç yaşamama rağmen konuyla ilgili şikayetleri alıyorum. Sorunun sebebi tam olarak belli değil, FAT 32 dosya sistemi Win7 ile ilişkili olabilir. X5 Servis Paket 2'nin de sorunu büyük ölçüde giderdiğini düşünüyorum.

Açılamayan CDR belgeleri umutsuz değiller. Yıllar önce rastladığım küçük bir yazılımın yeni sürümü bu soruna bir nebze de olsa çözüm olabilir. Michael Kondakov'un yazdığı CDRFind yazılımı Arama ve Dosya Kurtarma sloganıyla neler yapabileceğini özetliyor.

Kurulum gerektirmeyen ve sadece bir .exe dosyası ile 3 adet .dll dosyasından oluşan CDRFind toplamda 334 kb gibi küçük bir alan kaplıyor.

CDRFind basit bir kullanıcı arayüzüne sahip. CDR Find ile neler yapabileceğimize ve Corel dosyalarını nasıl kurtarabileceğimize bakalım...
File Info
Bu özellik, seçtiğiniz CDR belgesinin temel özelliklerini görüntülemenize yarar. File info düğmesine tıklayın ve gelen pencereden dosya bilgisini almak istediğiniz CDR belgesini seçin.
Yukarıdaki ekran görüntüsündeki CDR belgesinin içeriğini aşağıdaki şekilde görebilirsiniz.
Bir .txt belgesi olarak karşınıza çıkan raporda CDR belgesinin sürümü, dosya boyutu, altsürüm numarası, belgede kullanılan fontlar ve belgenin içerisindeki tüm yazılara listelenir. Özellikle büyük CDR belgelerinin içindeki yazıları kullanmak için CDR belgesini açmanıza gerek kalmadan tüm yazılarını bir kaç saniye içinde .txt belgesi olarak alabilirsiniz.

Search File
Bu özellik ile herhangi bir klasör ve bu klasörde bulunan tüm alt klasörlerdeki tüm CDR belgelerinin içinde herhangi bir yazıyı bulmanızı sağlar. Diyelim ki elinizde yüzlerce CDR belgesi var. Bu CDR belgelerinin içinde de özel bir text (yazı) arıyorsunuz. Yazımız "Corel" olsun. Search özelliğini kullanarak içinde "Corel" yazısı bulunan tüm CDR belgelerini listeleyebilirsiniz.
Bir başka arama özelliği de nesne boyutuyla ilgili. Belirli bir boyutta ya da boyut aralığındaki nesneleri de aratabiliyorsunuz.

Edit/Restore File
İşte bu özellik sayesinde sorunlu CDR belgenizi kısmen kurtarabilirsiniz. Edit File özellikleri ile belge içinde bulunan vektör nesneleri export edebilir ya da belgenin içinden çıkartabilirsiniz.

Corel X5'te kaydettiğiniz dosyalar açılmıyorsa, ya da çok eski CDR dosyalarınızda bitmap okuma hatası alıp, dosyayı açamıyorsanuz, hata veren CDR dosyaları için CDRFind'ı denemenizde yarar var. Corel dosya kurtarma işlemini gerçekleştirebileceğiniz CDRFind'ı buradan indirebilirsiniz.

17 yorum:

  1. Süper birşeye benziyor.
    Hemen kullanmayı düşünüyorum da.... dosyanın linkini makalede göremedim (Aslında bakar körüm dür. vardır da ben göremiyorumdur... :) )

    YanıtlaSil
  2. Kont, linki yazmamışım, ama şimdi ekledim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel kardesim benim coreldraw 2020 kayit ettigim grafikleri tanimiyor ne yapmaliyim simdiden ilgin icin tesekürler

      Sil
  3. Teşekkürler. Baya işlevsel birşey. Tamir'ini denemedim (Arızalı dosyam Allaha şükür şimdilik yok) ama infosu bile işime yarar.

    YanıtlaSil
  4. merhaba, programı açtım lakin programda register diyor. sitesinden mail atıım ama dönüş olmadı. bu program ın free olanı varmıdır ?

    YanıtlaSil
  5. maalesef free olanı yok ama demo sürümündeki özellikler de fena sayılmaz.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim.1 aydır yaptığım büyük boyutlu corel dosyamı resimden dolayı hata verip bozuk diyordu bu program sayesinde kurtardım=)))

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Bağlantı sorunlu değil, google docs üzerinde CorelTÜRK hesabında bulunuyor.

      Sil
  8. meraba, indirdim fakat cdrcpr110.dll hatası alıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaylı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

      http://mbkhome.narod.ru/cdrfind/CDRFIND.HTM

      Sil
  9. cdrfind i bulamıyorum lütfen acil bana link yollarmısınız

    YanıtlaSil
  10. cdr fin i bulamıyorum lütfen bana acil bir şekilde link yollayabilir misiniz teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının sonunda indirme bağlantısı mevcut. Oradan indirebilirsiniz.

      Sil
  11. Register istiyor ne yapmam lazım ?

    YanıtlaSil
  12. Corel'de tüm projem çöpe gitmişti bundan yaklaşık 1 ay önce sizin yöntemle çözmeye çalıştım ama az bir kısmını kurtarabildim yine de çok teşekkür ediyorum bunun için sizlere sonrasında bu işin benim işim olmadığını ve ciddi bir olay olduğunu anladıktan sonra bende profesyonel bir dosya kurtarma ekibi olan https://dosyakurtarma.com/ ile tanıştım ve anlaştım sağolsunlar sorunum yüzde yüz çözüldü :)

    YanıtlaSil